2 Kasım 2010 Salı

yıkıyorum limanları

"ne zaman
bir liman görsem
bağlarım gözlerimi mendillerle,
kör ebesiyim gemilerin,
dokunduğumu yakarım..."


...
limanlarki
ayrılıklara vurgundur,
veda yazar eller sallanışlarda
bilinir yoktur dönüşü,
her giden
bir martı süzülüşüdür;
kendi sessizliği ile gitmiş,
geride kalana çığlık düşmüştür...
çekilince köprüler,
son palamar içeri alındığında
bir sur düdüğü çalar ki;
kıyamet kopar,
mahşer olur
tek kişilik
yalnzılıklarda,
ah
karışır
ah'a,
bir ateş sarar ki yeri-göğü
cehennem bile yanmaktan korkar...
sim siyah olur bir anda sular
ay ışığı bulanır zifire,
katran ıpıltılarda
ölür tüm yakamozlar...
tuz
tuza karışır,
yükselir deniz
ayrılan her gemi
göz yaşında batmıştır
çarpıp tuz dağlarına...
ve
hiçbir sevgili
hiç bir
hiç
dön/e/memiştir...
...
ben
ne zaman
bir liman görsem
bağlarım gözlerimi mendillerle,
kör ebesiyim gemilerin,
dokunduğumu yakarım...
korkarım ayrılıklardan
onun için
sevmemişim kimseleri...
ilk gelenimsin,
son kalanım ol
ve
istedimki
hiç bir limana düşmesin yolumuz
bu yüzden sevgili,
geldiğinde sen,
ilk öptüğümde alnından
o,
derme-çatma iskelede…
ben,
yıktım tüm limanları,
yaktım tüm gemileri,
girdaplar yazdım her yoluna ayrılığın…

kalalım diye
ve
söküp alıyorum,
ne kadar tuz varsa gözlerinde,
denize k/atıyorum...
...
a&m

6 yorum:

  1. bu aralar limalardayız sevgili dost.. dün de ben bir liman şiirine aktım..

    YanıtlaSil
  2. benimkisi,
    limanları,
    ayrılıkları yıkmak üzre ama...

    YanıtlaSil
  3. limanlar ve birde tren garları...
    onca kavuşma yaşanırda bir tek ayrılıklar hatırlanır...
    ve hüzünler...
    yüreğine sağlık...
    sevgi ve sağlıkla...

    YanıtlaSil
  4. sedencik
    ...
    insan hep yaralarını anımsar,
    ayrılığa planlanmamıştır o yüzden kimyası bozulur ve o anları anımsar hep...
    hem ben artık eskisi gibi kara, umutsuz şeylerde yazmıyorum artık,
    artık umudum var nihayetinde, buldum :))
    ...
    asivemavi / kırlanqıç
    sevgiyle,
    sağlıkla...

    YanıtlaSil
  5. ’Gidip de gelmemek var’ derler.
    Bir şehir ki,her köşesi bin anıyla bağlı içimde,
    Çocukluk günleri,gençlik hayalleri,
    iskele duvarının dibinde büyüdü bir damla,
    Işıklar....
    .........Ufaldı.....
    her şey yarına kaldı...

    YanıtlaSil
  6. nehiro
    ...
    bazen,
    herşey yarınlarda saklıdır,
    en güzel şey hatta
    ve dahi
    umut bağlanan...

    YanıtlaSil