23 Aralık 2008 Salı

Usta Beni Öldürme


USTA BENİ ÖLDÜRME
“…Yılan ağzından çıkıp ta geliyorum,
Boğulmaktan kurtulup ağular içinde…
Ağıtları,
Zılgıtları susturup biraz daha…
Biraz daha zaman çaldım tanrıdan
Biraz daha sevebilmek için seni…”
***
Niye böyle ustam?
Ben ki senin mahpushaneni sevmişken,
Ben ki gönüllü müebbedinken,
Ben ki infazına sevinçle, çocuk telaşıyla çığlık çığlığa gelmişken.
Sendeki af,
Bendeki firar dürtüsü neydi be ustam?
Tel örgülerinde açan güllerim,
Ya onların öksüzlüğünün suçu hangimizde ustam?
Kapını aç,
Kelepçelerimi,
Prangalarımı hazır et,
En soğuk,
En karanlık,
En kuytu hücrene at beni…

Ne kuş görmek isterim,
Ne güneş,
Ne de bir parça mavi.
Esmese de olur rüzgâr,
Uçurtmam olmasın ne gam be ustam?

Sade senin için olmak varmış,
Sade sana ait olmak, hiç kimseye paylaştırmadan kendimi…
Bir söğüt olmak mesela ustam bir söğüt
Susuz, topraksız…
Dallı budaklı,
Kökleri havada asılı bir söğüt
Ve hiçbir kuşu kondurmadan üstüme…
-Kondurmadım ustam… Senden başka…
Her gülüşü nasıl yasak kıldıysam yüzüme işte öyle ustam
Hiçbir davete dönüp bakmadan
Kısır tuttum yüreğimi sen yokken,
İğdişli idi sevdam…-
/Çınar ağacı deme, o kadar uzun yaşamaya ne ben niyetliyim ustam ne yazgımı yazan zat. Söğüt yetişir, artar bile… Hem senin narinliğine başka hangi ağaç yakışır ki? Hadi gel, her bir dalını güzel tuttum, her bir dalını temiz… Geleceğin yollara bahar sermişim ustam… Hadi… Bir daha, hiç dönmemek üzere… Hadi be ustam…/

Ya da ne bileyim bir bulut olmak
Dokunmadan hiç kimseye
Ve hiçbir yere
Tertemiz sana yağmak
Kana kana kandırmak seni bana
Doyurmak…
Bana kurak sakladın mı kendini ustam?
***
Şimdi atıyorum kendimi sana doğru
Arınıp her şeyimden,
Anadan üryan, yalın bir yürek…
Hani kayıp gitmiştim ya
İşte öyle kayıp geliyorum yeniden sana doğru…
İpleri,
Merdivenleri,
Halkaları,
Fileleri es geçiyorum…
………………
Uzan biraz daha
………………
Usta beni öldürme…

Asivemavi36/Feridun

2 yorum:

  1. SEVGİLİ KIRLANGIÇ, SANA YAZDIĞIM YORUMLAR GELMEKTEMİ BİLMİYORUM...
    çÜNKÜ BLOGDA GÖRÜNMÜYOR...
    ama ben yinede yazıyorum.
    göreceğini umarak...
    "...Ne kuş görmek isterim,
    Ne güneş,
    Ne de bir parça mavi.
    Esmese de olur rüzgâr,
    Uçurtmam olmasın ne gam be ustam?"
    yapma be kırlangıç...
    ben bu dediklerinsiz yaşayamam...
    kuş, güneş, mavi bunlarsız hayat nasıl olur...
    rüzgarsız ve uçurtmasız tutsak...
    yaşayamam ben ustam...
    yani bunlarsız ben olamamki ona faydam olsun...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. mutlu yıllar, bütün çirkinliklere rağmen...

    YanıtlaSil