28 Temmuz 2009 Salı

Süsenber

Dönülmezmi gidilen yerlerden?
Bir çocuğun hatırınadamı?
...
Ben halen senin küçücüğünüm Süsenber
-Dün aklıma geldin,
Önceki gün geldiğin gibi,
Daha öncesi,
Sen zamanın güzeliydin,
Zamanının.
Erken geldiğine değil senin,
Geç geldiğime kızarım hep kendimin,
Daha daha öncesi gibi.-
Dönsene hadi,
Küçük sevgilin değilmiyim,
Oyuncağın...
Burnunu burnuma dayayıp,
Saçlarını yüzüme döktüğün günlere gel.
Ben o şehre gidiyorum hadi sende gel,
O mevsime...
Okuldan döneceğim,
Hava ayaz yine,
Köpeklerden korka korka pencerenin dibinden.
Yine o kareli paltom üstümde,
Yine ellerimi ayaz kesmiş; Mos mor...
Aç kapını, içeri al.
Ellerimi ellerinin içine; sıcacık...
Biri yine taş atsın pencerene,
Sen yine kork,
Beni iste annemden bir geceliğine...
Paltomu üstümden al,
-Ceplerime bakma,
Pencerene değen ufacık çakıl taşlarıma.-
Ayaklarıma terlik ver,
Eyildiğinde yere
Boynundaki benlerini sayayım...
Çay ver bana sıcak sobanın üstünden,
Çikolata ver.
Yine mektup çıkar okut bana koynundan,
Yine kocan yollamış olsun Almanya'dan.
Ben o adamı yine kıskanayım.
...
O sarı araba hiç gelmesin kapınıza,
O adam seni hiç öpmesin Süsenber!
Alıp seni yanında
Götürmesin Almanya'ya...

2 yorum:

  1. ne diyebilirim ki buna..
    hiç..
    susup saygıyla çekilebilirim belki..

    YanıtlaSil
  2. bu okuduğum en muhteşem şiri

    YanıtlaSil