2 Ağustos 2009 Pazar

Deli Etme Beni Aşk

İçime bir hüzün sapladın; korku kokan soru işaretleri,
Keder yüklüyken içimde bulutlar, sen bir tane daha ekledin.
Ne zaman yağmur yağacak?
Kuşlarda gidiyor, mevsim bahar oysa..
Önce düşler,
Sonra insanlar,
Şimdi de kuşlar terk ediyor bu şehri,
Karabasanlar uykularıma efendi...

Bilmediğimiz, tanımadığımız bir yüreğe bir tek kelime aşkıyla yürek bağlamak....
Ben senin ellerini hiç bilmiyorum.
Ben hiç bilmiyorumlaramı yazıldım?
Ya da ben hiç bilmiyorum muyum?
Bahar geldi şehir kış!
Soğuk, bela bir soğuk...
Kuyuda doğdum, kuyunun karanlığına razıyım da içimin kuyuları beni boğuyor.
"Daha küçüksün nedir seni bunca karartan" deme sakın..
Ben doğduğumdan beri aynıyım,
Demiş olmalıyım sana, ilk okul ikide evi terk etmeyi düşündüm, bulutların peşine gidecektim... Ve hala bilmiyorum ben bulutlar nereye gider...
Ve şimdi lütfen uzun uzun yaz bana,
Hastalığını yaz,
Yaz ki; Bir iki kelimeyle gömelim onu,
İnadına umutbasalım yaraya...
Anlat bana...
Sadece dinlemek olsa da elimden gelen, anlat bana.
Zaten iyi değilim..
Bulanık...
Bulanığım...
Biliyor musun sen bana bir defasında şunları demiştin; “İkimizinde suları bulanık, içilesi değil...Durulsun biraz, suskun şarkılarım ondan...."
21 mayıs 200*. 17:01:29...

Ben de seni seviyorum çocuk
Belki tek bir kelimenin aşkıyla.
Ne yapacaksın bulutları,
Yetmezmi benim gölgem?
Hem, ilk okul ikide değilsin artık.
Sularım duruluyor biliyormusun?
Salıver ceylanlarını insin suyuma,
Serçelerin kıyıma konsun,
Yarpuzların yeşersin koynumda.
Bir kabuk daha bağladı yaram, kabuk üstüne,
Bunuda bil,
Hasta yanımsın,
Sol yanım...
Yaz bana uzun uzun,
Yazmazsan daha çok kanarım kanamalarım üstüne,
Güzel kal......

3 yorum:

  1. ne mutlu bu dizelerin muhatabına.. çok içten. çok güzel..

    Ve sen şair.. sen de güzel kal..

    YanıtlaSil
  2. Aşk, yüreğinde bir mavi kırlangıçtı..
    Ve kırlangıcın kaderi göçmekti
    Sıcak ülkelere..

    Geldin..
    Geldiğin gün bildim gideceğini..
    Çünkü aşk,
    Küçük, mavi bir kırlangıçtı yüreginde..
    Ve benim soğuk ülkemde,
    Gündüz ,yağmurlarımla ağırlaşırdı kanatların..
    Gece, ayazımla buz tutardın..
    Uçamazdın..
    Avuçlarım..
    Avuçlarım yeterdi de seni ısıtmaya
    Ellerim...
    Bu kadar uzak olmasaydı..

    Geldin..
    Geldiğin gün bildim gideceğini..
    Tutunmadıysam kanadına,
    Okşamadıysam bir kez olsun sesini..
    Bil ki...

    Yada boşver bilme ...
    Ne farkeder ki...

    Aşk, yüreğinde bir mavi kırlangıçtı..

    Şimdi git!
    Aşkın göç zamanıdır..


    demiştik kısa zaman önce..
    şiiriniz şiirimi anımsattı..

    hani diyor ya şair ;

    bu nasıl yürekten söylenmiş makam diye..
    çok güzeldi..

    YanıtlaSil