4 Kasım 2010 Perşembe

entel kıza...

...
Diyelim ki ben sana Münir Nurettin'den bir şarkı mırıldansam,
Ya da ne bileyim Mahsuni'den bir türkü...
Mesela şarabı şişesinden içsem,
Elimle kırsam peyniri,
Üzümü salkımıyla yesem,
Kavunu, ağzımı şapırdatarak...
Ve desemki sana
Hayat gülüşlerden ibaret değil,
Ve arabeskte değil ağlamak...
Ağlasam...
Yani,
Böyle anadan üryan sevsem seni,
Çırılçıplak...



Anadan üryan sevdin beni,
Çırılçıplak,
Şarabı ağzımdan içtin,
Peyniri elinle kırarak...
Sevdin beni
Ama
O
Kasaban yokmu senin?
O
Dağların ardında,
O
En uzak!
...
Ahhh
Entel kız
Bu yorgun akşamda
Gözyaşları adıyorum adına
Alfabedeki harflerini
Çembere alıyorum...
Promethaus'u vuruyorum,
Ateşini çalıyorum,
Yangına veriyorum çemberimi...
Yokluğun entel kız
Yokluğun;
Kanlı düşmanım;
Canıma kasdeder...
Son gücüm sende kaldı,
Sensizim,
Yaralıyım,
Yorgunum;
Vuruşmaktan korkarım...
Yokluğun;
Ateşten çember
Ve
Alıcı bir kuş gibi başımda döner...
Gel entel kız
Gel
Bir akrep dolanır damarlarımda,
Korkarım
Gel!
Yoksa kendimi sokarım...
...
a&m

7 yorum:

  1. Prometheus benim kocamdı. Ateşi o çalmıştı. Ama siz onu entel kız için vurup çaldığı ateşi bir daha çaldınız.
    Kalbim kırık..

    YanıtlaSil
  2. Bir akrep dolanır damarlarımda,
    Korkarım
    Gel!
    Yoksa kendimi sokarım...

    Özellikle burayı çok sevdim, hem tını hem akrebin ne yapacağından..

    YanıtlaSil
  3. İnanılmaz derecede yoğun duygularla dolu bir çağrı, bir haykırış... Her bir kelime ateşten birer ok gibi saplanıyor duygusal yüreklere. :(

    Yine de mutlu edici bir nokta var diye düşündüm. En azından biliyorsun; Entel kız seni sevmiş; Anadan üryan, çırılçıplak sevmiş, şarabı ağzından içmiş, çok sevmiş demek ki seni... Gönüller bir kısacası. Bundan güzel ne olabilir?

    YanıtlaSil
  4. Senin entel kız tehlikeli olmaya başladı gibi...))
    şaka bir yana harika olmuş o küçük şiir nasıl da büyümüş ve hayatı kaplamış...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Dost..
    şiirinde adımı görmek ne kadar güzel.. ama bilirim ki, bu şiir bana değil.. zira ben "entel" değilim..
    hani laf aramızda iyiki de değilim..

    YanıtlaSil
  6. Gülen Tezer Üstün
    ...
    üzgünüm arkadaş,
    ama tanrıyı bile öldürebilirim bu durumda titanların lafı olmamalı :))
    ...
    beğendiğin için teşekkürler...
    ___
    Anjelika
    ...
    sen hep beğeniyorsun,
    teşekkür ediyorum,
    sağol,
    çok iyi ve harika bir insansın ve iyiliğinin karşısında ne yapacağımı şaşırıyorum doğrusu...
    ___
    Nehiro
    ortada kalmış yetim bir yazı işte
    beğenine göre sağol,
    teşekkürler...
    ___
    Üryan,
    senin adın geçmiş, evet
    ama senin o zamanlar başka bir adın vardı, bu şiir olduğunda.
    bu şiir sonradan dal-budak saldı...
    ve
    entelektüel olmak kötü bir şey değil,
    sende entelektüelsin,
    entelektüel bir babanın kızısın,
    haksızlık etme...
    sen başka anlamda kullandın bu deyimi, farkındayım ama yinede yanıtlayayım dedim...
    teşekkürler...

    YanıtlaSil